sobota 22. července 2017

Rande s .....




   

     „Pomerančový džus!“
„Co?“ Otevírám líně jedno oko, pak i druhé, sahám po mobilu … 4:52!!! Štěpa zase mluví ze spaní. Copak se mu asi zdá? Otočí se na druhý bok a dál pravidelně odfukuje. Mně už se ale spát nechce, mé smysly začínají vnímat zvuky moře narážejícího na pobřeží. Uvědomuji si, že dnes je hlučnější než jindy, to už se mě asi nemůže dočkat. Potichu se zvedám, popadnu Pepínův nový foťák, z věšáku i jeho mikinu (svojí tady nemám, na co taky mikinu na dovolenou u moře?) a v pyžamu mířím na pláž. Ještě osušky, když už tam jdu, zaberu „VIP“ lehátka.

    Chvilku váhám. Nejsem cvok, courat v pět ráno po pláži? Ale co, spát můžu doma, pohled na komíny štětské papírny mě v 5 hodin ráno z postele zaručeně nedostane. Cestou na pláž potkávám osamělého běžce se sluchátky v uších. Pravděpodobně si o mně myslí totéž, co já o něm. Vyměňujeme si chápající úsměvy.

    Moře je dnes opravdu velmi vášnivé, takhle řádit jsem ho tu ještě nezažila. Hodím osušky na lehátka, usadím se a rozespale sleduji tu divočinu. Fascinuje mě to. Nachystám si foťáček a čekám na tu nejlepší, největší a nejkrásnější vlnu. Je to přesně TAHLE! A tahle taky…a támhleta …. Běhám po pláži, vlny se mnou laškují, něžně laskají mé nohy, střídavě je obalují pískem a chaluhami, nebo jen tak omílají slanou vodou… tančíme spolu ve větru… cvak, cvak, cvak … 

    Přímo přede mě moře vyplavilo shluk škeblí, (ví, jak mě okouzlit) – nádhera – cvak, racek – cvak, další vlna, zaručeně ta pravá – cvak, milenci na molu (kde se tam vzali?) – cvak, v dálce pluje loď (ááách, jak romantické) – cvak,     vlna - cvak, racek – cvak, mušle - cvak, cvak, cvak…..             To už ležím v písku, svět okolo nevnímám,… vychutnávám kouzlo okamžiku a snažím se ho zachytit. Slyším, jak se ve vlnách „melou“ kameny, voda divoce cáká … na mně, na foťák …

    Kdyby nás takhle načapal můj muž, asi by mě ‚zabil‘. Společně se mnou se tady, v písku, mezi šutry, pouhých pár centimetrů od místa, kde se rozlila ta nejdivočejší vlna, válí jeho vymazlený černý Canon.  Vyprávět mu to ovšem nebudu, je to naše tajemství.

    Procházím se, vítr si pohrává s mými vlasy, pozoruji vlny narážející na břeh a vnímám každý jejich dotek. Voda se rozlévá po celé pláži, převrací písek, vyplavuje mušle a kameny, a zase si je rychle bere zpět. Napadá mě, že stejné je to s mými myšlenkami. Mozek je vyplaví, převrátí a zase je vezme zpět, jako by nechtěl, abych se o ně s kýmkoli dělila. Prostě si je srovná sám, tak jako si moře srovná své kameny, mušle, zrníčka písku…..

    Za kopcem se vyhouplo sluníčko a hladina se rázem rozzářila jako zrcadlo. Chápu, svádí mě. Sundávám mikinu a… už, už bych podlehla … jenže, pláž je plná lidí. Rychle kouknu na mobil, je téměř 7 hodin. Dvě hodiny jen my dva. Já a moře. Studí mě nohy a mé hladové břicho se začíná hlasitě ozývat. Konec randění, přijdu později, slibuji. Vracím se do hotelu … poslední „polibek“ - cvak.

    „Mám asi milion nádherných fotek“, halekám hned na prahu pokoje. Za jak romantických a zároveň dramatických okolností vznikly, taktně zamlčím.
„To je fajn, jen doufám, že jsi neutopila foťák!“  
😉
PSSST !!! 


Žádné komentáře:

Okomentovat